Turbina este un dispozitiv folosit pe un numar din ce in ce mai mare de masini, care utilizeaza energia gazelor evacuate pentru a mari puterea motorului, pentru a asigura un cuplu mai mare si o acceleratie mai rapida. Pe langa aceste avantaje, o turbina buna poate reduce consumul de combustibil si poate micsora nivelul de elemente poluante din aer.
Din pacate, turbina este supusa riscului de a se defecta. Cei de la turbina-reparata.ro precizeaza ca in mod normal, in conditii optime, o astfel de piesa ar trebui sa reziste la fel de mult ca si motorul. Totusi, de cele mai multe ori exploatarea masinii nu este una corecta, ceea ce duce la o turbina defecta.
De ce se defecteaza turbina?
Cel mai adesea defectele apar din cauza uleiului. Atunci cand vine vorba despre consum ulei turbina trebuie sa beneficieze mereu de ulei de buna calitate, schimbat la timp. In caz contrar, lubrifierea poate sa fie defectuoasa, corpurile straine acumulate in ulei pot patrunde in carcasa turbinei iar intercoolerul poate sa fie infundat.
De asemenea, turbina poate sa fie uzata in urma unor socuri fizice, atunci cand se accelereaza brusc sau se subtureaza motorul sau atunci cand se pleaca brusc de pe loc, nelasandu-se motorul sa se incalzeasca.
Care sunt semnele pe care le da o turbina defecta?
Simptomele unei turbine defecte sunt destul de clare: zgomot sub forma unor fluieraturi, consum crescut de ulei si de combustibil, foarte mult fum eliminat pe teava de esapament sau diminuarea puterii in momentul accelerarii. Oricare dintre aceste simptome ar trebui sa trimita masina in service, chiar daca nu sunt atat de deranjate. O turbina defecta poate sa duca destul de usor la aparitia unor defectiuni mai mari.
Cum se reconditioneaza o turbina?
Foarte multi soferi aleg sa achizitioneze o turbina noua in momentul in care cea de pe masina se defecteaza. Totusi, in foarte multe situatii turbina poate sa fie reconditionata. Atata vreme cat se apeleaza la o echipa de specialisti, o turbina exploatata gresit care da semne de uzura poate sa revina la forma ei uzuala si sa aiba o durata de viata foarte mare.
Pasii pentru reconditionarea turbinei sunt urmatorii:
- Demontarea piesei de pe automobil;
- Diagnosticarea punctelor specifice si descoperirea elementelor uzate;
- Inlocuirea tuturor elementelor uzate;
- Echilibrarea ansamblului rotativ;
- Asamblarea si montarea piesei pe automobil;
- Analiza modului in care functioneaza piesa proaspat reconditionata.
Costul pentru un astfel de proces este mult mai mic decat costul inlocuirii turbinei iar timpul pierdut pentru reparatii este unul mic.
Dupa repararea turbinei insa, este bine ca aceasta sa se exploateze corect, in asa fel incat sa functioneze optim. Cel mai important este sa se foloseasca un ulei de cat mai buna calitate, sa se schimbe frecvent filtrele de aer si de ulei, sa se curete tubulatura intercoolerului si tubulatura de admisie si sa se conduca cu grija, fara supraturatii sau subturatii.